شبكة رصد الإخبارية
follow us in feedly

“وايت نايتس”: الداخلية بتسرح كلابها علينا وتعملنا فخ

“وايت نايتس”: الداخلية بتسرح كلابها علينا وتعملنا فخ
صرح "وايت نايتس"، أولتراس مشجعي نادي الزمالك، أن قوات أمن الانقلاب اقتحمت عددًا من منازل أعضاء المجموعة، وقامت...

صرح "وايت نايتس"، أولتراس مشجعي نادي الزمالك، أن قوات أمن الانقلاب اقتحمت عددًا من منازل أعضاء المجموعة، وقامت باعتقال أباء وأمهات الأعضاء، لإجبارهم على تسليم أنفسهم.

 

وأشارت الحركة في تصريحاتٍ عبر صفحتها على موقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك"، أنه تم اعتقال 8 من أفراد المجموعة، تعرضوا للتعذيب بالكهرباء، في معسكر "الأمن المركزي"، الكيلو 10 ونصف، وأشارت إلى منع محامين المعتقلين من حضور عرض النيابة.

 

كما أضافت: "لما الداخلية تسرح علينا كلبها وتعملنا فخ عشان نقع فيه قدام الناس كلها، فاحنا نطلع عاقلين ومنروحش ونحافظ على دم شبابنا ونكشفهم ونعريهم قدام الشعب كله .. فبعدها يسكتو ويدركوا أنهم مش مسئولين؟" .

 

وأردفت أن تعامل داخلية الانقلاب باعتقال الأعضاء وأهاليهم، يتم وسط حالة من التعتيم الإعلامي المتعمد، والتي وصفته الحركة بأنها "بيرضخ لها الإعلاميين تنفيذًا لأوامر سيادية بعدم التعامل معانا"، مضيفةً "إحنا بنقول حقوق وهما بيقولوا لأ عايزين ظلم ودم ، طب انتو منتظرين الظلم ده يبقى أخرته إيه؟ عدل؟".

 

واختتم المنشور عى صفحة الأولتراس بـ"البيوت لها حرمة يا أنجس البشر"، مضيفةً: "لو في حد في البلد دي شايف إننا سبب كل اللي بيحصل في البلد وأن الدور علينا، يطلع يقول كده، بدون تعتيم، وبدون تلفيق، وبدون ما يسرح كلابه علينا" .

 



تنفيذ و استضافة وتطوير ميكس ميديا لحلول الويب تنفيذ شركة ميكس ميديا للخدمات الإعلامية 2023